אנטארקטיקה


תיאור כללי:
חולמים על חוויה שלא תשכחו כל חייכם? חוויה של פעם בחיים? אז הטיול הזה הוא בדיוק עבורכם - אנטרקטיקה. המסע ליבשת הכי דרומית בכדור מתחיל בעיר הכי דרומית בכדור, אושואיה שבארגנטינה (אושואיה - ויקיפדיה). ניתן להגיע לאושואיה מבואנוס-איירס בטיסה מעל נוף יפיפייה שבו ניתן לראות את כל אזור פטגוניה וארץ האש המרהיב, והנה תמונות מהמטוס:  



הטיול שלי: 
שיט בן 8 ימים בספינה גדולה המכילה עד 150 איש עם צוות מקצועי (QUARK EXPEDITION) וצוות התפעול של הספינה: הטיול כלל שיט בן יומיים במעבר דרייק (מעבר דרייק - ויקיפדיה), הגעה ל
חצי איי שטלנד הדרומיים הסמוכים ליבשת אנטארקטיקה, 4-5 ימי מחקר לאורך האיים ובקצה הצפוני של היבשת. השיט כלל הרצאות מקצועיות על היבשת בכל אספקט אפשרי, היסטורי, גאולוגי, ביולוגי, חברתי-אזרחי, פיזיקלי ועוד.תנאי השיט נוחים מאד, שלוש ארוחות ברמה גבוהה מאד, כולל שתיה חמה וכיבוד לאורך כל היום, אירועי הרמת כוסית והפתעות מרובות. חזרתי בטיסה מאנטארקטיקה לצ'ילה.

 





מחיר:
הרשת מלאה בקרוזים וחבילות למגוון טיולים באנטארקטיקה. לאחר מחקר בנושא, רוב החבילות המוצעות די דומות והן מציעות את אותו הדבר בהבדל של מספר ימי החבילה, אופן ההגעה ומחירים יקרים שונים. על פניו נראה שטיול שכזה הוא יקר מאד ולא ניתן למצוא טיול שעלותו תפחת  מ- $8000-$10000. אבל, אם תוכלו להתגמש בזמן ולצאת לטיול בדקה ה-90 (יציאה בת פחות משבוע) תוכלו למצוא סוכניות באושואיה (וין צורך להיות שם פיזית) שיבצעו עבורכם את כל הנדרש בעבור $4100 לאדם בחדר זוגי או $3900 לאדם יחיד שיצוות לחדר עם שניים\שלושה נוסעים אחרים. אם אתם נמצאים באיזור פטגוניה או ארץ האש בוודאי  שכדי לשקול את החוויה הזו. אני הזמנתי את החבילה שלי מסוכנות הנסיעות Ushuaia Turismo Website. ניתן לשלוח מייל עם בקשה לפרטים לטיולים הקרובים שיוצאים במחירי הרגע האחרון וכל ההתנהלות ממשיכה במייל. הסוכנות מאד שירותית ועונה במהירות וביעילות ומומלץ מאד להזמין דרכה. אני התכתבתי עם דניאלה ולא נתקלתי בשום בעיה.


תקופה ומזג אויר:

מלאה התקופה היחידה בה ניתן לטייל ביבשת הדרומית הנה תקופת הקיץ שלה (אוק- מרץ). כמובן שעדיף לנסוע בדצמבר או ינואר שכן המזג אויר יותר יציב (למרות שאף פעם ממש יציב ביבשת הדרומית) והסיכוי לימי שמש גבוה יותר. 

ציוד:
מה אורזים ליבשת הדרומית? בשלב ראשון, אם תזמינו דרך QUARK EXPEDITION, יסופקו לכם במתנה פארקה (מעיל הכולל שכבת פליז פנימית ושכבה חיצונית נגד מים ורוח) ויושאלו לכם מגפיים מקצועיות לטיול באזור זה. קר ביבשת הדרומית ויש רוחות חזקות לכן הסוד הוא שכבות, שכבות שכבות.  לפחות 3 שכבות ביגוד, אפשר טרמי ואפשר לא, גם שכבות בגרביים יעזרו. יש חובה להביא מכנס נגד מים ורוח, עדיף להביא מהבית ולא לרכוש בספינה במחירים אסטרונומיים. בנוסף יש להביא כובע, כפפות, וצעיף. בתוך הספינה חם ונעים אך בחוץ זה יכול להיות לא נעים ללא ביגוד מתאים. חשוב במיוחד לא לשכוח מצלמה או מטען למצלמה ותרופות למחלת ים (יש רופא על הספינה במידה ותדרשו לטיפול). למעשנים, לא ניתן לקנות סיגריות על הספינה. בכלל צאו מתוך נקודת הנחה שאם יש משהו פרטי שאתם צריכים, תביאו אותו איתכם כי לא יהיה ניתן לרכוש אותו בזמן השיט. באושואיה ניתן לרכוש ציוד אך המחירים לא זולים במיוחד.

מסלול:


תמונות:
אילו בעלי חיים רואים ביבשת הדרומית? ליוותנים, אריות וכלבי ים, פינגווינים מכמה מינים,עופות אנדמים למקום כמו אלבטרוז ושחפים.
נראה לי שתמונה אחת שווה אלף מילים אז הנה כמה תמונות 








לשאלות אל תהססו: my email